13 Escaperoom "El minotaure de la UAB"

La sessió del dia 4 de juny vam dur a terme la sessió de l'escaperoom del minotaure de la UAB. Uns dies abans que tingués lloc la sessió vam rebre als nostres correus un missatge una mica diferent. Aquest missatge no només contenia la informació habitual per poder fer la classe de divendres al matí, sinó que hi havia una nota de veu. Aquesta nota de veu era un enregistrament del minotaure, qui ens explicava que els seus plans eren acabar amb l'activitat física de la UAB transformant en persones sedentàries a tothom qui tocava. Ens va informar que l'única manera que teníem per poder solucionar aquest problema era enfrontar-nos amb ell en un escaperoom i així va ser. Una vegada vam sentir l'àudio vam afrontar el repte amb ganes i ben puntuals vam anar a l'aula on el minotaure ens havia citat per poder dur a terme l'escaperoom.

Una vegada vam ser-hi tots i totes, les portes van tancar-se per poder començar amb el repte. Aquest va durar una hora, i va ser com sempre una activitat en la qual vam poder treballar d'una manera molt poc convencional a la vegada que engrescadora molts aspectes de l'activitat física així com conceptes teòrics, cooperació, etc. Mitjançant una pàgina web, el minotaure ens anava fent arribar quins eren els reptes i trencaclosques que havíem de superar si volíem arribar a sortir de la sala. Aquestes claus saludables que necessitàvem per poder sortir van constar en el menjar , realitzar figures d'acroesport, treballar el càlcul mental, realitzar una coreografia, conèixer esports d'altres països i algun trencaclosques. Personalment aquesta activitat em va semblar fantàstica, de fet, podria dir que és la que més m'ha agradat de totes les que hem dut a terme durant l'assignatura. L'escaperoom fou un clar exemple de com podem dur a terme la gamificació. És a dir, com agafar tots els conceptes que es volen treballar, ajuntar-los, i portar-los a l'aula en forma de joc. De fet, vam treballar durant la sessió molts aspectes tractats a classe anteriorment com alguns hàbits de vida saludables, l'acroesport, la dansa, el treball cooperatiu...
Un aspecte que m'agradaria destacar en l'àmbit personal és que la sessió em va servir per veure com el joc pot ser útil a l'hora de tractar a l'aula altres temes a banda de l'activitat física com a tal. Per exemple, en un moment de l'escape, vam haver de resoldre de forma més individual una operació mitjançant el càlcul mental. Per tant, hem vist com és factible treballar altres assignatures des del joc d'una forma diferent, engrescadora i motivadora pels infants.

Finalment, per tancar l'entrada d'aquesta setmana, us deixo amb unes imatges que el Sergi (l'ajudant del minotaure) ens va anar fent mentre intentàvem escapar de l'habitació.

Comentarios

Entradas populares de este blog

14 Cursa d'orientació per la uab