09 Acrosport
En aquesta sessió vam poder dur a terme una sessió d'acrosport,
un tipus d'activitat física que a la majoria de nosaltres no ens
agafava de nou, però que vam poder veure des d'un punt de vista diferent
(no només com a alumne sinó com a docents).
Per poder parlar d'aquesta sessió, primerament trobo essencial conèixer què és l'acrosport, així doncs, anem a definir-lo. L'acrosport no és només una activitat física sinó que és considerat com a esport, ja que és una modalitat inclosa a la Federació Internacional d'Esports Acrobàtics. Aquest esport consisteix a combinar l'acrobàcia amb la coreografia.
Un aspecte que m'ha cridat l'atenció és que quan havia treballat acrosport a l'escola només ho havia fet des del punt de vista de l'acrobàcia i mai havíem parat atenció a la coreografia. A l'hora de dur l'acrosport a l'aula amb infants de primària trobo que és necessari fer primerament unes classes per fer el primer contacte, en les que expliquem on ens hem de posar per no fer mal als companys, practiquem algunes figures bàsiques, com ens hem d'agafar, etc. Això si, una vegada que hem realitzat aquesta aproximació a l'acrosport trobo molt rellevant no deixar de banda la part de coreografia, ja que aquesta és des del meu punt de vista la que acabarà d'aportar més valor als infants, ja que s'hauran de posar d'acord, aprendre a autogestionar-se, treballar en equip, treballar la coordinació, etc.
Considero que l'acrosport és una activitat en què es treballa molt com he dit l'autogestió. Quan el meu grup vam estar realitzant les figures, vam haver d'anar fent adaptacions en funció de les capacitats de cadascú. Per exemple si algú no sabia fer el pi doncs aquella posició l'havia d'ocupar algú que sí que el sabés fer, o per exemple, les persones més petites i àgils eren les que havien de pujar a dalt mentre que les que tenien més força es col·locaven a sota fent de suport. Aquesta capacitat de gestió que l'acrosport pot proporcionar als infants em sembla molt rellevant.
A mode de conclusió i parlant de la meva experiència més personal, puc dir que des de ben petit m'ha agradat molt l'acrosport i per tant aquesta sessió també l'he gaudit molt. A banda d'això, tal com he dit anteriorment, no només ho he gaudit com a alumne sinó que la sessió m'ha obert els ulls en fer-me veure com puc aprofitar l'acrosport per afavorir els meus infants.
Finalment, aquí us deixo un vídeo on parlo de la coreografia d'acrosport que vaig realitzar juntament amb el meu equip.
Per poder parlar d'aquesta sessió, primerament trobo essencial conèixer què és l'acrosport, així doncs, anem a definir-lo. L'acrosport no és només una activitat física sinó que és considerat com a esport, ja que és una modalitat inclosa a la Federació Internacional d'Esports Acrobàtics. Aquest esport consisteix a combinar l'acrobàcia amb la coreografia.
Un aspecte que m'ha cridat l'atenció és que quan havia treballat acrosport a l'escola només ho havia fet des del punt de vista de l'acrobàcia i mai havíem parat atenció a la coreografia. A l'hora de dur l'acrosport a l'aula amb infants de primària trobo que és necessari fer primerament unes classes per fer el primer contacte, en les que expliquem on ens hem de posar per no fer mal als companys, practiquem algunes figures bàsiques, com ens hem d'agafar, etc. Això si, una vegada que hem realitzat aquesta aproximació a l'acrosport trobo molt rellevant no deixar de banda la part de coreografia, ja que aquesta és des del meu punt de vista la que acabarà d'aportar més valor als infants, ja que s'hauran de posar d'acord, aprendre a autogestionar-se, treballar en equip, treballar la coordinació, etc.
Considero que l'acrosport és una activitat en què es treballa molt com he dit l'autogestió. Quan el meu grup vam estar realitzant les figures, vam haver d'anar fent adaptacions en funció de les capacitats de cadascú. Per exemple si algú no sabia fer el pi doncs aquella posició l'havia d'ocupar algú que sí que el sabés fer, o per exemple, les persones més petites i àgils eren les que havien de pujar a dalt mentre que les que tenien més força es col·locaven a sota fent de suport. Aquesta capacitat de gestió que l'acrosport pot proporcionar als infants em sembla molt rellevant.
A mode de conclusió i parlant de la meva experiència més personal, puc dir que des de ben petit m'ha agradat molt l'acrosport i per tant aquesta sessió també l'he gaudit molt. A banda d'això, tal com he dit anteriorment, no només ho he gaudit com a alumne sinó que la sessió m'ha obert els ulls en fer-me veure com puc aprofitar l'acrosport per afavorir els meus infants.
Finalment, aquí us deixo un vídeo on parlo de la coreografia d'acrosport que vaig realitzar juntament amb el meu equip.
Comentarios
Publicar un comentario