05 Currículum i competències
PART A
Realitzant el meu repte físic individual, considero que hi ha bastants aspectes del currículum que es poden treballar de diferents dimensions.
Pel que fa a l'àmbit de "El cos: imatge i percepció", fent malabars estem treballant diferents continguts com per exemple:
- Consciència de la tensió, la relaxació i la respiració.
- Afirmació de la lateralitat.
- Experimentació de situacions d'equilibri i desequilibri.
- Experimentació de situacions que provoquin la coordinació de moviments.
- Percepció i interacció del propi cos amb l'espai i el temps.
Si ens fixem en l'apartat d'"Habilitats motrius", en el meu repte físic individual estariem treballant:
- Execució i control d'habilitats motrius bàsiques.
- Resolució de situacions motrius senzilles (per poder realitzar malabars és estricament necessari tenir assolit allò més bàsic).
- Disposició a participar en activitats diverses amb acceptació de les diferències en el nivell d'habilitat (no tots els alumnes tindran la mateixa habilitat a l'hora de fer malabars, per això han d'aprendre a acceptar el punt en el que es troben).
Finalment, fent malabars estem tractant l'"Expressió corporal":
- Sincronització del moviment.
PART B
Podriem afirmar que fer malabars és una activitat massa complexa per realitzar al cicle inicial (primer i segon), per això els criteris d'avaluació de la rúbrica estaran ajustats al que el currículum marca per a aquesta edat. En aquesta edat començar a treballar els malabars pot ser molt beneficiós com hem vist en el punt anterior en molts aspectes, però no podem pretendre que a segon de primària els infants sàpiguen fer malabars perfectament.
Comentarios
Publicar un comentario